Ta trasa tramwajowa ma zaledwie trzy przystanki. W rok przywiozła blisko 2 mln osób

3 dni temu
Komunikacja miejska w Warszawie nieco ponad rok temu zyskała nowy odcinek torowiska. Znalazły się na nim trzy przystanki, które obsłużyły zaskakująco dużą liczbę pasażerów. Pomimo dużego obciążenia tramwaje kursowały bardzo sprawnie. O szczegółach tego sukcesu informowały Tramwaje Warszawskie.
Sprawność komunikacji miejskiej jest niezwykle ważna dla mieszkańców większych i mniejszych miast. Choć w Warszawie czasami w tej kwestii pojawiają się utrudnienia związane m.in. z pracami drogowymi, to jednak zakończone w zeszłym roku inwestycje okazały się dużym sukcesem.


REKLAMA


Zobacz wideo Podziemny tramwaj do Warszawy Zachodniej


Tramwaj na Kasprzaka: przystanki, które przyciągnęły tłumy. Obsłużyły zaskakującą liczbę pasażerów
Nowy odcinek torowiska na ulicy Kasprzaka między Skierniewicką a Wolską ma ponad dwa kilometry długości. Jak zostało już wspomniane, uruchomiono na nim trzy przystanki:


Szpital Wolski przy Płockiej,
PKP Kasprzaka (Wola) przy przystanku kolejowym Warszawa Wola,
Ordona-WSA przy ulicy Ordona.


Tramwaje Warszawskie przypominają w poście opublikowanym na Facebooku, iż oprócz tego przebudowano układ komunikacyjny u zbiegu Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej. Torowiska pokryto rozchodnikiem, a w rejonie parku Powstańców Warszawy pojawiły się nowe drzewa. Na Kasprzaka i Wolskiej zostały natomiast uzupełnione szpalery drzew, a ponadto wykonano nasadzenia krzewów, traw ozdobnych i bylin. To może dzisiaj zaobserwować każdy, ale równie interesujące są liczby podsumowujące miniony rok.
Od marca 2024 roku przez kolejne 12 miesięcy do tramwajów na trzech nowych przystankach wsiadło blisko 1,9 mln pasażerów. Najpopularniejszy był przy tym przystanek PKP Wola (Kasprzaka), z którego skorzystało ponad 800 tys. osób. Urząd Miasta Stołecznego Warszawy podkreśla, iż trasą kursują w tej chwili tramwaje dwóch linii: 10 i 11. To jednak "jedenastka" okazała się popularniejsza - na jednym z trzech nowych przystanków wsiadło ponad 1,5 mln osób. Co wpływa na aż takie zainteresowanie?


Tramwaje Warszawskie chwalą się sukcesami. Te czynniki wpływają na sprawność komunikacji miejskiej
Połączenia na omawianej trasie są przede wszystkim dobrze zaplanowane. W godzinach szczytu tramwaje podjeżdżają na nowe przystanki co 3-5 minut. Daje to w sumie około 220 kursów na dobę w jednym kierunku, czyli łącznie 440 odjazdów dziennie. Co więcej, trasa obsługuje rozbudowujące się osiedla na Odolanach, co naturalnie wiąże się z dużą liczbą pasażerów. Chodzi tu przede wszystkim o szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i zlokalizowanego wokół niej zagłębia biurowego. Trasa zapewnia również dogodne przesiadki do i z autobusów oraz pociągów kursujących tzw. linią obwodową.


Zobacz też: To najdłuższa linia tramwajowa na świecie. 67 przystanków tuż przy samej plaży
Na koniec warto dodać, iż 2024 rok był rekordowy pod względem inwestycji tramwajowych w Warszawie. Do użytku oddano w sumie aż 10 km nowych torowisk i uruchomiono nową zajezdnię tramwajową na Annopolu. W toku są także kolejne inwestycje.


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału