Lidl outlet to rodzaj placówek handlowych pod szyldem Lidla, który od tradycyjnych punktów różni się asortymentem oraz cenami. To właśnie on stał się przyczyną wielkiego poruszenia w Pradze. Tłumy pojawiły się na otwarciu, a długie kolejki utrzymywały się jeszcze przez kolejne dni. Za czym dokładnie wyczekiwali Czesi?
REKLAMA
Zobacz wideo Aplikacje na telefony, które przydadzą się prawdziwym łowcom okazji
Lidl otworzył nowy format sklepów. Kusi bogatą ofertą oraz wyjątkowo niskimi cenami
O planach otworzenia outletu Lidla w Czechach portal expats.cz informował już w drugiej połowie grudnia ubiegłego roku. Jako jego lokalizację wybrano park handlowy w praskiej dzielnicy Šterboholy. Sklep ma aż 1,7 tysiąca metrów kwadratowych powierzchni, a w jego ofercie znajdziemy produkty niespożywcze (głównie odzież, narzędzia, sprzęt ogrodniczy i artykuły gospodarstwa domowego). Co więcej, towar jest dostępny w bardzo atrakcyjnych cenach - obniżki wynoszą od 40 do choćby 70 procent. Dzięki takiej formie Lidl może lepiej zarządzać stanem swoich magazynów. Klienci z kolei skorzystają z oferty niedostępnej w inny sposób, a przy okazji sporo zaoszczędzą. Okazuje się, iż Czechom bardzo się ten pomysł spodobał.
Zobacz też: Tyle zarobią w tym roku pracownicy Lidla, Biedronki i Kauflandu. Popularne sieci kuszą podwyżkami
Jak informuje czeski dziennik "Blesk", otwarcie sklepu miało miejsce zgodnie z planami w czwartek 2 stycznia 2025 roku, o godzinie 9. Niemniej długa kolejka przed punktem zebrała się już godzinę wcześniej. gwałtownie zabrakło również wolnych miejsc na parkingu, a na ulicach w okolicy utworzyły się korki. "Blesk" podkreśla, iż w czeskich mediach społecznościowych zaczęło pojawiać się wiele głosów mieszkańców krytykujących organizację takiej działalności. Sytuację pogarszał fakt, iż sytuacja wcale nie stawała się lepsza, a nowinkę handlową w kilka dni odwiedziły tysiące klientów. Lidl jednak nie pozostawał bezczynny.
Lidl outlet przyciąga tłumy klientów. Zainteresowanie przerosło oczekiwania firmy
Czeski Lidl przyznał, iż nie spodziewali się tak dużego sukcesu outletu i tym samym związanych z tym komplikacji.
Zainteresowanie klientów ofertą nowo otwartego sklepu było naprawdę duże, a popyt przerósł nasze oczekiwania. Z tego powodu zdecydowaliśmy się również na konkretne kroki, takie jak monitorowanie maksymalnego czasu parkowania przez 120 minut. Jednocześnie zauważamy, iż ogromna frekwencja stopniowo maleje. Spodziewamy się, iż zwiększone zainteresowanie potrwa do końca stycznia, ale sytuacja powinna się poprawiać
- stwierdziła w rozmowie z dziennikiem"Blesk" rzeczniczka prasowa Lidla w Czechach Elika Froschova Stehlova. European Supermarket Magazine podkreśla, iż jeżeli praski punkt będzie przez cały czas przyciągać klientów, działalność ta może zostać rozszerzona na inne miasta Czech.
Lidl outlet funkcjonuje już od jakiegoś czasu w Węgrzech, Portugalii i Hiszpanii. Co ciekawe, format ten testowano także w 2021 roku w Polsce, a konkretnie w Opolu, ale sklep zamknięto po kilku miesiącach. Portal Spożywczy przypomina, iż sieć dopuszczała wówczas możliwość wznowienie projektu, ale dotąd do tego nie doszło.
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.