Wiadukty, przejścia dla zwierząt i przepusty na ZOS. I najważniejszy element – węzeł Modrzewie

2 dni temu

Kilkadziesiąt obiektów inżynierskich, nie licząc samej drogi i tunelu pod Odrą, wybudowanych zostanie po „goleniowskiej” stronie Zachodniej Obwodnicy Szczecina.

Gigantyczna w skali regionu inwestycja, wymagająca między innymi budowy tunelu pod Odrą, częściowo realizowana będzie na terenie gminy Goleniów. Tunel będzie się zaczynał/kończył na północ od wsi Święta, a nowa trasa połączy go z węzłem Goleniów Północ, na którym krzyżują się drogi S3 i S6.

Interesujących danych na temat tego, jak wyglądał będzie odcinek ZOS przebiegający przez teren gminy Goleniów, dostarczyło wystąpienie dyrektora szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na Goleniowskim Forum Biznesu, które odbyło się w miniony poniedziałek.

Przedstawiony w jego trakcie został między innymi wykaz obiektów, które stanowić będą elementy nowej trasy. Będą to:

  • wiadukt drogowy – 11
  • przejście dolne zespolone dla zwierząt dużych, średnich, małych oraz płazów – 3
  • przejście dolne zespolone dla zwierząt dużych – 1
  • przejście górne dla dużych zwierząt – 2
  • most zespolony z przejściem dla zwierząt średnich – 2
  • most zespolony z przejściem dla zwierząt małych – 4
  • przepusty ekologiczne – 61

Kluczowym z punktu widzenia mieszkańców gmin Goleniów i Stepnica obiektem będzie jednak węzeł drogowy Modrzewie, umożliwiający włączenie się w ruch na ZOS. Jego projektowany kształt prezentujemy na grafice głównej, poniżej – poglądowe mapki pokazujące przebieg trasy oraz lokalizację obiektów.

Oferty złożone w przetargu na wybudowanie tego odcinka Zachodniej Obwodnicy Szczecina mają być otwarte w tym miesiącu. Zakończenie inwestycji planuje się na 2033 rok.

Idź do oryginalnego materiału