Tramwaj na Psie Pole — konsultacje dobiegły końca — wynik jest niejednoznaczny

9 godzin temu
Zdjęcie: Tramwaj na Psie Pole — konsultacje dobiegły końca — wynik jest niejednoznaczny (fot. MPK Wrocław)


Wrocławianie chcą tramwaju na Psie Pole. Nie ma jednak większości głosów jeżeli chodzi o wybór trasy.

Tramwaj na Psie Pole — konsultacje dobiegły końca — wynik jest niejednoznaczny (fot. MPK Wrocław)

Konsultacje w sprawie poprowadzenia tramwaju na Psie Pole trwały od 4 marca do 6 kwietnia. Podczas nich mieszkańcy mieli okazję zapoznać się z dwoma wariantami tras, porozmawiać z ekspertami odpowiedzialnymi za analizy i powiedzieć, który z wariantów jest ich zdaniem najlepszy.

Wrocław zebrał łącznie około 2 tysiące opinii. Jedynie 14% mieszkańców wypowiedziało się przeciwko powstaniu tramwaju na Psie Pole. 86%, które było za, miało do wyboru dwa warianty trasy:

Wariant 1 (5,93 km) – to trasa poprowadzona bliżej Widawy wzdłuż ul. Dywizjonu 303 i dalej w kierunku ul. Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego. Pętla wstępnie jest zaplanowana przy nieistniejącej jeszcze trasie Olimpijskiej na wysokości ul. Nowogródzkiej. Według analiz pozwoli na dotarcie do centrum w najkrótszym czasie, omija historyczne centrum Psiego Pola, a prognozy wykazały, iż korzystałoby z niej 20 tys. pasażerów na dobę,

Wariant 2 (5,74 km) – to trasa prowadząca ul. Krzywoustego przez historyczne centrum Psiego Pola i rondo Lotników Polskich, ulicą Kiełczowską do pętli bezpośrednio przy cmentarzu Kiełczowskim. Według analiz tramwaj przewoziłby około 25 tys. pasażerów na dobę i miał mniej kolizji z zielenią.

Opinie mieszkańców o wariantach

Wariant 1 był postrzegany przez część mieszkańców jako lepiej dostosowany do obsługi gwałtownie rozwijających się obszarów mieszkaniowych w rejonie ulic Dywizjonu 303 i Litewskiej. Linia tramwajowa poprawiłaby dostępność do transportu publicznego dla nowych osiedli, zmniejszając przy tym zależność od samochodów i zmniejszając korki. Z drugiej strony, ludzie obawiali się zniszczenia terenów zieleni i utraty spokojnego charakteru tej części Psiego Pola.

Mieszkańcy wskazywali, iż wariant 2 przechodziłby przez gęsto zaludnione obszary, gdzie mieści się dużo sklepów i obiektów handlowych oraz rondo Lotników Polskich, które jest ważnym węzłem przesiadkowym. Przeciwnicy wariantu 2 zgłaszali obawy naruszenia historycznego charakteru rynku Psiego Pola oraz tego, czy poprowadzenie tam tramwaju nie byłoby zagrożeniem dla stojących tam budynków bez piwnic i z płytkimi fundamentami. Mieszkańcy obawiają się też hałasu, drgań i uciążliwości.

Wynik konsultacji jest niejasny — uczestnicy nie wskazali jednoznacznie żadnego z dwóch proponowanych wariantów.

– Konsultacje społeczne nie wskazały jednoznacznie żadnego z wariantów. Dlatego na tym etapie nie zdecydowaliśmy się na ostateczny jego wybór. Zapadła decyzja o przygotowaniu koncepcji dla obu wariantów trasy — przekazała Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Wydziału Mobilności Miejskiej UMW.

Po opracowaniu koncepcji dla obu wariantów wraz z dodatkowymi analizami miasto samo podejmie decyzję o wyborze jednego z nich. Przetarg na wykonanie koncepcji będzie przygotowany i ogłoszony jeszcze w tym roku.

Idź do oryginalnego materiału