Jak wyglądał konkurs?
Wiosną szkoły otrzymały nasiona i sadzonki, dostosowane do ich zamówień. Dzieci zajęły się uprawą warzyw, ziół i kwiatów. Każda placówka miała swój unikalny zestaw roślin:
„Jedynka” postawiła na dynie, cukinie, ogórki, buraki, jarmuż, nasturcje i lawendę.
„Dwójka” wybrała m.in. truskawki, miętę, bazylię, a także bratki i powojniki.
Szkoła w Żółwinie uprawiała m.in. oregano, lubczyk, tymianek i melisę.
Szkoła w Otrębusach zdecydowała się na rukolę, mieszanki sałat, pomidory koktajlowe i pelargonie.
Uczniowie przygotowywali donice i rabaty, podlewali, pielili oraz obserwowali wzrost roślin.
Wyniki i nagrody
Komisja konkursowa oceniała m.in. pomysłowość, dbałość o grządki oraz plony. W rywalizacji międzyszkolnej pierwsze miejsce ex aequo zajęły dwie szkoły z Brwinowa. Nagrody rzeczowe trafiły do uczniów, a szkoła w Żółwinie zdobyła wyróżnienie i gry edukacyjne do świetlicy. Wszystkie dzieci otrzymały również pamiątkowe dyplomy.
Międzynarodowy projekt ekologiczny
Konkurs był częścią projektu „Działaj dla klimatu”, realizowanego we współpracy z islandzką szkołą Sandgerdi Elementary School. Projekt uzyskał dofinansowanie w ramach Mechanizmu Finansowego EOG (3,9 mln zł) oraz wsparcie z budżetu państwa (0,6 mln zł).