Powodów do lubienia jest wiele Tajemneserial animowany Netflix, którego akcja rozgrywa się w świecie Liga Legend: olśniewająca animacja, twórcze wykorzystanie oryginalnej muzykifascynujące relacje. Ale jedną z najbardziej imponujących rzeczy w serialu jest dla mnie powściągliwość w dorzucaniu odniesień i pisanek do materiału źródłowego.
W przeciwieństwie do wielu innych programów opartych na IP, Tajemne to nie tylko nieprzerwany atak „Hej, poznaję to!” chwile. Dzięki temu emocjonalne momenty serialu nie wydają się tanie, a także sprawiają, iż są to momenty, w których serial jest prawdziwy robi wrzuć odniesienie do świat Runeterry wyróżniać się bardziej. (Zwłaszcza skoro Tajemne jest również Liga kanon i jest mnóstwo powiązania w grze.)
Oto najlepsze momenty, jakie do tej pory zauważyliśmy w okresie 2. Czy coś przegapiliśmy? Wrzuć w komentarzu te, które widziałeś.
[Ed. note: This post understandably contains spoilers for Act 1 of Arcane season 2 (or through the first three episodes). Proceed accordingly.]
Akt 1 (sezon 2, odcinki 1-3):
Fraza kodowa Heimerdingera
W odcinku 2, kiedy Heimderinger włamuje się z Ekko do swojego starego laboratorium (obecnie Jayce’a), używa hasła, którego Ekko nie rozumie: „Jeżynowy Grzbiet opuścił dżunglę”. W Liga Legendjeżynowy grzbiet, potocznie nazywany „czerwonym wzmocnieniem” ze względu na efekt, jaki uzyskuje się po zabiciu go, jest neutralnym potworem w dżungli, którego zabicie jest zwykle priorytetem dla dżunglerów. Jeżyn opuszczający dżunglę? To rzadki widok.
Również w odcinku 2, tuż przed atakiem Vi, Caitlyn i reszty strażników Piltover na legowisko Jinx, Jinx sprząta to miejsce. Kamera na chwilę zatrzymuje się na dziele sztuki na ścianie, które przedstawia Teemo otoczonego kiścią grzybów z migającymi światłami.
Teemo jest jednym z Liganajbardziej znani bohaterowie — jest jedną z najważniejszych maskotek w grze, ale także jednym z najbardziej znienawidzonych przez graczy bohaterów ze względu na to, jak bardzo jest irytujący.
Podczas podziemnego pogoni za Jinx, Caitlyn i Vi napotykają posąg Janny, ducha żywiołu wiatru, który jest kolejną mistrzynią w Liga Legend. Jinx drwi z Vi opowieściami z dzieciństwa, które ich ojciec, Vander, opowiadał im o Jannie, ratującej górników uwięzionych pod ziemią, gdy powietrze było rozrzedzone: „To szalone, jakie bzdury robią ludzie, kiedy ich się dusi”.
Na początku odcinka 3 Ambessę odwiedza Amara, wpływowa członkini gildii kupieckiej z Piltover. Amara używa tajemniczych magicznych mocy, aby utrzymać Ambessę i jej mięsień Rictus w bezruchu podczas próby zamachu. Rictusowi udaje się uwolnić, a Ambessa zabija Amarę, gdy czarna róża rozpada się w dłoni kupca, a Ambessa ostrzega Rictusa, iż to oznacza kłopoty. Co wydaje się trafne, biorąc pod uwagę, iż Mel zostaje połknięta przez magię Czarnej Róży pod koniec odcinka 3.
W Liga Legend lore, Czarna Róża jest tajną organizacją typu iluminatów, która działa w Noxusie, skąd pochodzi Ambessa. Z Czarną Różą jest powiązanych kilku bohaterów: czarodziejka LeBlanc (która ma głos mówiący „Czarna Róża rozkwitnie jeszcze raz”, gdy zamkniesz ją w celu gry Liga), wampira Władimira, pająka Elise i wężowej Kasjopei.