BioWare wydało nową aktualizację tytułu 3 dla Dragon Age: The Veilguard, naprawiając niektóre błędy i wprowadzając pewne zmiany „jakości życia”. Niestety, nie przynosi ona żadnych większych usprawnień graficznych ani wydajnościowych, więc miejmy nadzieję, iż będą one musiały poczekać na nową aktualizację.
Według dziennika zmian nowa aktualizacja naprawia kilka problemów z zadaniami, problemy, w których wrogowie i towarzysze mogli utknąć, problemy z węzłami drzewa umiejętności i różne inne awarie. Aktualizacja naprawia także kilka problemów z pojawianiem się okienek, zacinaniem się kamery i bardzo jasnymi efektami wizualnymi, ale nie należy spodziewać się żadnych znaczących usprawnień grafiki ani wydajności.
Oto pełny dziennik zmian i możesz zapoznać się z naszą recenzją testów porównawczych wydajności.
Zmiany jakości życia:
- Klawisze strzałek można teraz powiązać z mapowaniami wejściowymi.
- Dodano filtry do trybu fotograficznego.
- Nazwy plików zrzutów ekranu z trybu fotograficznego zostały uproszczone, pokazując datę wykonania zdjęcia.
- Ścieżka pliku, w którym zapisywane są zrzuty ekranu, jest teraz wyświetlana w grze, gdy zrzut ekranu jest wykonywany w trybie fotograficznym.
- Teraz łatwiej jest określić, gdzie zaklęcie zostało zastosowane na wyposażeniu towarzysza.
- Dostosowano opis opcji Błysk w Ustawieniach.
- Nowe pierścienie można teraz porównać z obydwoma wyposażonymi miejscami na pierścienie.
- Gdy kupiec duchów na Rozdrożu będzie dostępny, pojawi się teraz powiadomienie.
- Dodano nowe ikony dla niektórych broni.
Poprawki błędów:
- Usunięto przyczyny niewielkiej liczby awarii.
- Kształt ciała Rooka nie zmienia się już nieoczekiwanie po przerywniku filmowym z Emmrichem.
- Poprawiono dziwny wyraz twarzy, gdy Rook po raz pierwszy spotyka Emmricha.
- Naprawiono rzadki błąd powodujący niezamierzone resetowanie niektórych ustawień istniejącej wieży po utworzeniu i zapisaniu nowej wieży. Ta poprawka jest teraz dostępna także na konsolach i wpływa z mocą wsteczną na wszystkie platformy.
- Dostosowano poziom głośności głosu Spite’a w niektórych scenach.
- Naprawiono niektóre przypadki, w których muzyka nieprawidłowo zatrzymywała się.
- Naprawiono niektóre przypadki odtwarzania niezamierzonej muzyki lub efektów dźwiękowych.
- Bohaterowie Antaam teraz poprawnie zadają nieco większe obrażenia.
- Wieże Magów nie przesuwają się już niezgrabnie w prawo po wykonaniu przedłużonego uniku.
- Umiejętność Łotrzyka „Ukąszenie słabszego psa” teraz poprawnie wyświetla „Większe obrażenia” zamiast „Wzmocnione obrażenia”.
- Naprawiono przypadki, w których wrogowie mogli utknąć lub byli nieosiągalni w niektórych obszarach.
- Naprawiono przypadki, w których towarzysze mogli utknąć na równoważni.
- Bellara nie może już bez przerwy ładować superumiejętności Rooka poza walką.
- Statystyka ataku Emmricha jest teraz wyświetlana poprawnie na początku zadania Where the Dead Must Go.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Emmrich czasami nie był dostępny na kole umiejętności podczas zadania Where the Dead Must Go.
- Wskrzeszenia towarzyszy są teraz prawidłowo uzupełniane na początku zadania Ostatni gambit.
- Kataranda ma teraz adekwatną, unikalną kolorystykę.
- Naprawiono błąd z modyfikatorami trafień krytycznych i penetracji broni Wojownika „Obosieczny kilof”.
- Peleryna Taasha na zbroi „Dziedzictwo Rivaina” nie rozciąga się już w przerywnikach filmowych.
- Wygląd Szarego Strażnika „Prosta tunika rekruta” nie przenika już niewygodnie przez szyję Rooka.
- Broń maga „Światło Mythals” zadaje teraz zamierzoną ilość podstawowych obrażeń fizycznych (0).
- Broń maga „Światło Mythal” zadaje teraz fizyczne obrażenia zdrowiu wroga, jeżeli zostanie zastosowane zaklęcie zadające obrażenia fizyczne.
- Naprawiono przypadki, w których premie do statystyk z niektórych kosztowności Treviso były stosowane nieprawidłowo.
- Naprawiono przypadki, w których nie wszystkie kosztowności ze zwiększonymi statystykami były widoczne w sklepach handlowych.
- Ulepszone tekstury różnych postaci i obiektów otoczenia.
- Naprawiono błąd, przez który efekty wizualne mogły stać się niezwykle jasne.
- Naprawiono kilka problemów z pojawianiem się na odległość.
- Naprawiono błąd powodujący zacinanie się kamery podczas zamykania interfejsu eluvian.
- Naprawiono kilka przypadków, w których cele zadań nie aktualizowały się poprawnie podczas niektórych zadań.
- Zadanie Na zabójczych skrzydłach można teraz ukończyć, choćby jeżeli zadanie Powolna trucizna nie zostało w pełni ukończone.
- Burmistrz Rozstania D’Meta nie pojawia się już w dwóch miejscach na raz podczas zadania Życie oszczędzone.
- Jeden z Revenantów nie będzie się już pojawiał na Rozstajach.
- Naprawiono błąd, przez który drzwi nie otwierały się podczas wspominania Wzgórz Athim w zadaniu Żal Straszliwego Wilka.
- Planowana scena filmowa 2D jest teraz odtwarzana po zadaniu Shadows Crossing.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego droga do przodu mogła zostać zablokowana w zadaniu Morderstwo wron.
- Naprawiono problem z blokowaniem podczas zadania W uścisku Entropii.
- Towarzysze są teraz obecni podczas ładowania pierwszego automatycznego zapisu wykonanego w zadaniu Wyspa Bogów.
- Ustawienie kalibracji HDR jest teraz poprawnie zapisywane pomiędzy sesjami gry.
- Zapobiegnięto wielu przypadkom, w których Rook mógł utknąć podczas eksploracji Thedas.
- Jedna z odmian wyglądu „Szaty Strażnika” jest teraz poprawnie przyznawana po ukończeniu wspomnienia „Zaburzaj i zwyciężaj”.
- Naprawiono miejsce w Lesie Arlathan, w którym Rook mógł utknąć w pętli tonięcia.
- Naprawiono przypadki, w których Rook zapominał, iż ma już sztylet lyrium i nie mógł wchodzić w interakcję ze skrzyniami skarbów i ołtarzami.
- Wpisy do Kodeksu, które zostały już przeczytane, nie będą już ponownie oznaczane jako nieprzeczytane.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pasek przewijania mógł utknąć na ekranie Kodeksu.
- Zaklęcia na umiejętnościach są teraz poprawnie resetowane, gdy resetowane są węzły drzewa umiejętności.
- Duchowy Kupiec na Rozdrożu pokazuje teraz zamierzoną reputację frakcji uzyskaną dla wszystkich miasta, które zostało zniszczone podczas sprzedaży kosztowności.
- Naprawiono rzadki problem, w wyniku którego czasami nie można było odblokować niektórych węzłów drzewa umiejętności.
- Niektóre poprawki w napisach końcowych gry.