Generic selectors
Post Type Selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Kryteria oceny prac uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
1. Za błędy ortograficzne w przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się uznaje się:
- błędy w zapisie wyrazów z u – ó, ż – rz, h – ch
- łamanie zasady pisania wielką literą na początku zdania.
2. W ocenie poprawności ortograficznej w pracach uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się egzaminator nie będzie uwzględniał innych niż wymienione w punkcie 1. błędów w zapisie (tzn. nie będzie liczył ich jako błędy ortograficzne), w tym:
- dodawania, opuszczania, przestawiania liter, sylab lub całych wyrazów
- mylenia liter
- o podobnym kształcie (a – o, l – ł – t, n – r, m – n, u – w, e – ę, a – ą, i – j, u – y)
- dużych i małych (z wyjątkiem początku zdania)
- odpowiedników głosek zbliżonych fonetycznie (b – p, d – t, w – f, g – k, dz – c, sz – s, i – y, ę – em – en, ą – om– on, ś – ź, ć – dź)
- różniących się w położeniu w stosunku do osi pionowej (p – b, d – b) lub poziomej (m – w, n – u, b – p, d – g, p – g)
- ominięcia drobnych elementów graficznych, w tym
- oznaczania miękkości nad literami
- kropek (dż, ż, i, j)
- „ogonków” przy literach ą lub ę i kreski (wężyka) przy literach ó, t lub ł
- błędów dotyczących podziału wyrazu
- błędów dotyczących dźwięczności (kóska zamiast kózka, proźba zamiast prośba)
- błędów wynikających ze schematycznego stosowania zasad ortografii, np. startóje
bo startować
- mylenia przedrostków z przyimkami (pode szły)
- błędnego zapisywania przyimków z rzeczownikami i przysłówkami (wklasie, zachwilę, napewno)
- niewłaściwego zapisu spółgłosek miękkich (słonice zamiast słońce, rosinie zamiast rośnie).
Chcesz zapisać się na korepetycje?
sprawdź, jak pracuję