Chińczycy kupują Jacka Wolfskina

1 tydzień temu

Niemiecki producent odzieży outdoorowej Jack Wolfskin został sprzedany do Chin. Działająca w Hongkongu grupa Anta Sports, produkująca artykuły sportowe, zapłaciła 290 milionów dolarów (262 miliony euro) za firmę z siedzibą w Idstein w Hesji, która od 2018 roku należy do amerykańskiego specjalisty od golfa, Topgolf Callaway Brands. Amerykanie zapłacili wówczas równowartość 418 milionów euro. Sprzedaż firmy Jack Wolfskin w czwartek wyjaśnili koncentracją na podstawowej działalności.

Jack Wolfskin spodziewa się sprzedaży na poziomie około 325 milionów euro w bieżącym roku i zysku operacyjnego (EBITDA) w wysokości 12 milionów. Marka odzieży outdoorowej z łapą niedźwiedzia w logo tradycyjnie generuje dwie trzecie swojej sprzedaży w drugiej połowie roku. Firma Jack Wolfskin zatrudnia około 1500 osób.

Chińczycy chcą się rozwijać

Anta Sports oświadczyła, iż ​​celem przejęcia jest rozbudowa segmentu outdoorowego. „Integracja firmy Jack Wolfskin to kolejny krok w naszej globalnej strategii ekspansji”. Synergie można wykorzystać w łańcuchu dostaw, rozwoju produktów i handlu detalicznym.

Chińska firma jest najbardziej znana na arenie międzynarodowej za pośrednictwem swojej fińskiej spółki zależnej Amer Sports, notowanej na nowojorskiej giełdzie, w której Anta nabyła udziały jako część konsorcjum w 2019 r. Do Amer Sports należą takie znane marki, jak Atomic, Salomon i Wilson, a także firmy zajmujące się sprzętem outdoorowym Peak Performance i Arcteryx.

Jack Wolfskin ma bogatą historię. Założoną na początku lat 80. firmę w 2011 r. założył amerykański inwestor finansowy Blackstone, który wpłacił wówczas 700 milionów euro. Jednak ekspansja zagraniczna zakończyła się fiaskiem, więc Blackstone musiał oddać firmę w ręce grupy funduszy hedgingowych. W 2019 roku przekazali firmę Callaway.
Idź do oryginalnego materiału