Niemiecki producent odzieży outdoorowej Jack Wolfskin został sprzedany do Chin. Działająca w Hongkongu grupa Anta Sports, produkująca artykuły sportowe, zapłaciła 290 milionów dolarów (262 miliony euro) za firmę z siedzibą w Idstein w Hesji, która od 2018 roku należy do amerykańskiego specjalisty od golfa, Topgolf Callaway Brands. Amerykanie zapłacili wówczas równowartość 418 milionów euro. Sprzedaż firmy Jack Wolfskin w czwartek wyjaśnili koncentracją na podstawowej działalności.
Jack Wolfskin spodziewa się sprzedaży na poziomie około 325 milionów euro w bieżącym roku i zysku operacyjnego (EBITDA) w wysokości 12 milionów. Marka odzieży outdoorowej z łapą niedźwiedzia w logo tradycyjnie generuje dwie trzecie swojej sprzedaży w drugiej połowie roku. Firma Jack Wolfskin zatrudnia około 1500 osób.
Chińczycy chcą się rozwijać
Anta Sports oświadczyła, iż celem przejęcia jest rozbudowa segmentu outdoorowego. „Integracja firmy Jack Wolfskin to kolejny krok w naszej globalnej strategii ekspansji”. Synergie można wykorzystać w łańcuchu dostaw, rozwoju produktów i handlu detalicznym.
Chińska firma jest najbardziej znana na arenie międzynarodowej za pośrednictwem swojej fińskiej spółki zależnej Amer Sports, notowanej na nowojorskiej giełdzie, w której Anta nabyła udziały jako część konsorcjum w 2019 r. Do Amer Sports należą takie znane marki, jak Atomic, Salomon i Wilson, a także firmy zajmujące się sprzętem outdoorowym Peak Performance i Arcteryx.