Tunel średnicowy. Co słychać na budowie podziemnych przystanków?

5 dni temu

Przystanek Łódź Śródmieście powstaje między ulicami Wólczańską i Zachodnią, na skrzyżowaniu z ul. Zieloną. Na powierzchni znajdą się wyjścia zintegrowane z przystankami komunikacji miejskiej, na poziomie -1 punkty usługowe i handlowe, a poziom -2 zajmą perony. Jak informuje łódzki magistrat, gotowe są ściany szczelinowe, wykonywany jest strop na poziomie 0. Wciąż prowadzone są prace związane z wydobywaniem urobku.

Przystanek Koziny (Włókniarzy/Drewnowskiej) będzie mieć trzy poziomy. Na -3 znajdą się perony, z których pociągi odjadą w stronę stacji Łódź Fabryczna, na poziomie -2 w kierunku Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieniec. Poziom -1 będzie pełnić funkcję komunikacyjną.

Przystanek Polesie (Ogrodowa/Karskiego) usytuowano w dwutorowym tunelu na odcinku od komory rozgałęźnej przy ul. Drewnowskiej/Stolarskiej do dworca Łódź Fabryczny. Tu także przewidziano trzy podziemne kondygnacje.

W przypadku tych dwóch przystanków realizowane są prace związane m.in. ze zbrojeniem i betonowaniem poszczególnych elementów, np. stropów i ścian, schodów oraz klatek schodowych. Roboty prowadzone są na wszystkich poziomach.

Tunel średnicowy w Łodzi będzie mieć 7,5 km, składając się z jednego długiego na 3 km tunelu dwutorowego oraz czterech jednotorowych o łącznej długości 4,5 km.

Zobacz nasz serwis specjalny Tunel średnicowy w Łodzi

Idź do oryginalnego materiału