„Potrzebuję tylko więcej leadów!” czy aby na pewno?

panwokularach.pl 1 tydzień temu

„Potrzebuję tylko więcej leadów!” to nie najlepsze lekarstwo na wszystkie dolegliwości braku sprzedaży.

Jak tylko zajrzysz do internetów i wpiszesz w wyszukiwarkę “pozyskiwanie leadów b2b”, od razu trafisz na gąszcz firm spieszących do Ciebie z pomocą

Pozyskujemy Leady dla Firm – Leady Zwiększające Sprzedaż

7 sposobów na pozyskiwanie leadów B2B

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych – Poradnik

Generowanie leadów, pozyskiwanie leadów sprzedażowych

11 pomysłów na pozyskiwanie leadów B2B

Pozyskiwanie leadów B2B w małej i średniej firmie – jak zacząć?

Pytanie tylko czy naprawdę tego Ci trzeba?

Wiele firm w ten sposób upraszcza zdefiniowanie swoich potrzeb. Dlatego właśnie to stwierdzenie – „Potrzebuję tylko więcej leadów!” słyszę najczęściej gdy firmy potrzebują:

↳ obniżyć koszty

↳ zwiększyć zysk

↳ sprzedawać więcej

↳ sprzedawać drożej

↳ generować większą marżę

↳ rozszerzyć swoją sprzedaż

↳ zacząć sprzedawać na innych rynkach

↳ generować przychód w innych kanałach

↳ i wiele innych rzeczy

Stwierdzenie „Potrzebuję tylko więcej leadów!” najczęściej jest też sygnałem, iż firma:

(1) → nie ma dobrze zdefiniowanej strategii i brakuje współpracy między marketingiem, a sprzedażą

(2) → nie rozumie segmentacji, a dział sprzedaży traci czas na leady, które są niegotowe do zakupu

(3) → nie analizuje jakości pozyskiwanych leadów i nie stosuje skutecznej ich kwalifikacji

(4) → nie optymalizuje procesu sprzedaży, bo nie rozumie potrzeb swoich klientów

(5) → nie zna problemów swoich klientów, nie potrafi zbudować dla nich wartości

(6) → nie wie jak kupują ich klienci, nie potrafi się z nimi komunikować

Prawda jest taka, iż NIE potrzebujesz jak największej ilości leadów. Potrzebujesz systematycznych i zaplanowanych działań marketingowych, opartych o konkretną strategię. Wiedząc o tym, iż większość Twoich potencjalnych klientów nie jest gotowa do zakupu tu i teraz (zasada 95/5), warto konsekwentnie dostarczać im wartości oraz zadbać o egzekucję zaplanowanych działań.

Nie traktuj swojego marketingu jak polowania, na które przygotowujesz broń, wychodzisz o poranku, znajdujesz coś do upolowania, a na końcu masz nadzieję na wielką ucztę. Warto w działaniach marketingowych być raczej ogrodnikiem, który starannie przygotowuje grunt, poznaje to co ważne dla roślin, które chce uprawiać, wiele się o nich dowiaduje, poznaje ich ekosystemy oraz wie, co pozwala im się rozwijać. Dlatego pielęgnuj potencjalnych klientów, buduj ich zaufanie, dostarczaj im wartość, dopóki nie będą gotowi do dokonania zakupu.

Pamiętaj, iż chaotyczne działania bez strategii, analizy i mierzenia konwersji prowadzą do rozczarowań i fałszywego przekonania, iż „potrzeba tylko więcej leadów” i sprawa będzie załatwiona, bo “samo się sprzeda”

#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…

B2B też sprzedaje w internetach!

jeżeli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.

Idź do oryginalnego materiału