Pragnąc usprawnić, przyśpieszyć i ułatwić kontakt z Urzędem Miasta Krakowa w sprawach z zakresu problemów życia codziennego, Miasto Kraków stworzyło nowe rozwiązanie. Jest nim Krakowski Portal Usług Miejskich – serwis internetowy, służący do zgłaszania problemów i usterek występujących w przestrzeni publicznej, jak również przedstawiania pomysłów i lokalnych inicjatyw.
Jak to działa?
W celu rejestracji zgłoszenia wystarczy wpisać krótki opis zdarzenia i podać adres, w którym ono wystąpiło, ale nie tylko! Można również zaznaczyć miejsce wystąpienia problemu na interaktywnej mapie i dołączyć wykonane zdjęcia. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, trafi ono do miejskich służb odpowiedzialnych za rozwiązywanie poszczególnych spraw. Portal umożliwi podjęcie działania natychmiast po otrzymaniu informacji o problemie lub potrzebie pilnej interwencji. Przedmiotem zgłoszenia może być np. uszkodzenie chodnika, zalegające śmieci, połamane drzewa czy awaria oświetlenia ulicznego.
Czy tylko interwencje?
Nie. Dzięki portalowi można również przekazać pomysł na poprawę warunków życia w naszym mieście np. dokonać zgłoszenia dotyczącego zainstalowania nowej ławki, karmnika dla ptaków albo postawienia dodatkowego kosza na śmieci.
I co dalej?
Z całą pewnością zgłoszona sprawa „nie zginie” w natłoku innych, a pozostanie przekazana do odpowiednich jednostek miejskich. Do każdego zgłoszenia zostanie przypisany numer, za pomocą którego będzie można śledzić jego status.
Serwis dostępny jest pod adresem: www.kontakt.krakow.pl
Uwaga! Powiadomienia o statusie problemu będzie można otrzymać na numer telefonu lub adres e-mail.
Czy tylko portal?
Pamiętajmy, iż wszystkie sprawy można również zgłaszać poprzez miejską infolinię pod nr 12 616 55 55.