Dziwny świat z zielonym niebem… a żółty śnieg nadaje się do jedzenia

oen.pl 5 godzin temu


Kolorowa fotografia Kodak IR Ektachrome w stylu vintage. Wewnątrz burzy śnieżnej w Parku Narodowym Yellowstone, Wyoming, USA. Zauważ, iż drzewa iglaste mają czerwony kolor z filmu Kodak IE.

Zajmowanie się fotografią w podczerwieni (IR) to zawsze szalona jazda. Od dziwactw ostrości po przesunięte kolory, tylko doświadczenie „butów na ziemi” może wyposażyć wzrok twojego umysłu w przybliżony „wygląd” twojego ostatecznego zdjęcia w podczerwieni. Dodaj unikalne kombinacje filtrów, które są potrzebne do osiągnięcia tego poziomu doświadczonych obrazów, a możesz patrzeć na całe życie pracy zanurzone w innym świecie.

Łączenie różnych filtrów kolorów w oprogramowaniu do edycji zdjęć może dać niesamowite efekty.

Podczas gdy większość fotografów zna czarno-biały film podczerwony produkowany przez Rollei, który ma czułość IR (650 – 750 nm) przy ISO 200 – 400, Kodak zaskoczył świat pod koniec lat 70. procesem E4 emulsji Ektachrome (Kodak IE), która umożliwiała kolorowe obrazy podczerwone. Wow! Co więcej, ten kolorowy film IR można było łatwo wywołać w domu.

Na szczycie kategorii folii IR znajduje się wyłącznie folia Rollei Infrared Film.

Jednakże, bez odpowiednich filtrów IR, po naświetleniu w aparacie 35 mm z niekorygowanym obiektywem, ten domowy Ektachrome produkował dziwnie kolorowy żółty śnieg. Na tych samych zdjęciach IR drzewa iglaste przybierały kolor czerwony — prawdopodobnie rumieniąc się od tego żółtego śniegu.

Musisz zrobić to zdjęcie. Leżąc na plecach, Wild Bill używa Rollei Infrared Film 120 wewnątrz swojego dwuobiektywowego aparatu lustrzankowego. Ta czarno-biała fotografia używa tylko kanałów zielonego i niebieskiego, aby uzyskać ten dziwaczny wygląd.

Dzisiaj można w pewnym sensie przeżyć na nowo te kolorowe dni z aparatami Kodak E4 Ektachrome w podczerwieni, korzystając z techniki opisanej w innym artykule. Fotografia DIY artykuł. Używając zaledwie trzech kolorowych filtrów żelowych (np. czerwonego, zielonego i niebieskiego), czarno-biały film podczerwony Rollei można przekształcić w szalone, nieziemsko kolorowe fotografie.

Typowe czerwono-zielono-niebieskie filtry żelowe malowały „marsjańskie” czerwone niebo…tutaj na Ziemi. Wklejone zdjęcie przedstawia ten sam obiekt na filmie podczerwonym bez żadnych filtrów.

W przeciwieństwie do dokładnej techniki użytej w tym artykule DIY Photography, nie musisz naświetlać trzech klatek pojedynczymi filtrami czerwonym, zielonym i niebieskim. Możesz eksperymentować z filtrami, klatkami i kombinacjami. Innymi słowy, spróbuj użyć tylko zielonego filtra do pojedynczej, samodzielnej czarno-białej fotografii.

Wbrew temu trendowi, zielony filtr jest używany z filmem podczerwonym. Zauważ, jak gałęzie drzew mają efekt solaryzacji w górnej części fotografii.

Dodatkowo, pomiń kanał niebieski w swoim oprogramowaniu do edycji zdjęć i stwórz fotografię z kombinacją czerwieni i zieleni. Na koniec spróbuj wykonać trzy klatki z filtrem czerwonym używanym osobno dla jednej klatki, inną klatkę z czerwonym żelem używanym w połączeniu z filtrem zielonym (tj. filtr czerwony + zielony), a na koniec wykonaj trzecią klatkę, łącząc filtry czerwony i niebieski. Połącz te trzy klatki razem w kanały RGB swojego systemu do edycji zdjęć i rozpocznij podróż do świata, który nie ma sobie równych.

Dodawanie filtra Red 25A do aparatu z zainstalowaną filmem podczerwonym Rollei.

Cieszyć się.




Źródło

Idź do oryginalnego materiału