Droga ekspresowa S52. Ostanie przetargi na trasę do zakopianki

2 dni temu

Pierwszy z nich, między Bulowicami a Chocznią (11,5 km) będzie istotny dla Andrychowa, największego miasta powiatu wadowickiego. Na istniejącej drodze krajowej już pięć lat temu ruch był ogromny (średnio 17 tys. pojazdów na dobę).

Droga ekspresowa S52 ominie miasto od północy, powstaną dwa węzły, Andrychów na skrzyżowaniu z DW781, a także Inwałd (przecięcie z drogą powiatową). W sąsiedztwie Wadowic znajdzie się para miejsc obsługi podróżnych. Przewidziano 17 obiektów inżynieryjnych – mostów (najdłuższy będzie mieć 200 m), wiaduktów i estakad. Będzie 13 zbiorników retencyjnych i trzy przejścia dla zwierząt.

Odcinek drogi ekspresowej S52 Kalwaria Wschód–Głogoczów (12 km) połączy BDI z zakopianką (DK7). Wybudowane będą dwa węzły Sułkowice i Skawina, rozbudowę przejdzie istniejący obiekt w Głogoczowie. Trasa pobiegnie północ od DK52. Znajdą się na niej 33 obiekty inżynieryjne. W Izdebniku powstanie estakada licząca 900 m. Powstanie 18 przejść dla zwierząt i 26 zbiorników retencyjnych.

Na całej długości planowanej drogi ekspresowej S52 dojdzie do 6,6 tysiąca odwiertów i prawie 2,4 tysiąca sondowań. Głębokość tych pierwszych wyniesie średnio 11 m (w razie potrzeby choćby 30 m), a drugich 13 m.

W najbliższych tygodniach zostaną wyłonione najlepsze oferty w przetargach na badania geologiczne i przygotowanie wniosków o pozwolenia na budowę (ZRID) dla tras S52 Hałcnów–Bulowice i Chocznia–Kalwaria Zebrzydowska Wschód.  Wnioski o ZRID dla wszystkich czterech powinny zostać złożone w 2027 r. Potem będą ogłoszone postępowania na budowę trasy.

S52 Beskidzka Droga Integracyjna (62,8 km) przebiegnie od Bielska-Białej do drogi krajowej nr 7 w Głogoczowie przez Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską. Znajdzie się na niej 12 węzłów.

Przeczytaj także: Droga ekspresowa S19. Dwa wiadukty otwarte, zniknęły objazdy

Idź do oryginalnego materiału