Droga ekspresowa S19. Kończy się budowa estakady

4 godzin temu

Wykonanie ustroju nośnego estakady pochłonęło 800 ton stali zbrojeniowej i 133 ton stali sprężającej. To znacznie więcej niż 600 ton masy Airbusa A380. Użyto 3367 m3 betonu o wysokiej wytrzymałości C50/60. Taką objętość ma 47 kontenerów morskich.

Budowa estakady w ciągu drogi ekspresowej S19 dobiega końca. Po zabetonowaniu i sprężeniu zwornika zostanie jeszcze zrealizowany element stacjonarny o długości 14,5 m. Obiekt biegnie nad rzeką Jasiołka, przejściem dla zwierząt dużych zintegrowanym z rzeką, dodatkową jezdnią oraz pasem utrzymaniowym.

Estakada budowana jest metodą nawisową, konstrukcja nośna składa się z 27 segmentów nawisowych, dwóch segmentów tzw. startowych posadowionych na podporach pośrednich, a także z dwóch segmentów realizowanych techniką tradycyjną łączących pozostałe segmenty z przyczółkami.

Na tym odcinku drogi ekspresowej S19 powstają trzy tego typu przeprawy (między węzłami Miejsce Piastowe i Dukla).

Cały fragment drogi ekspresowej S19 osiągnie długość 10,1 km. Powstaje węzeł Dukla, który połączy trasę z DK19 i drogą powiatową Zręcin–Wietrzno–Zboiska. W przyszłości będzie możliwe dołączenie DW993 Gorlice–Nowy Żmigród–Dukla. W budowie jest 20 obiektów inżynieryjnych – trzy estakady, pięć wiaduktów, dziewięć mostów, jedno przejście dolne dla średnich zwierząt i dwa przepusty. Zaplanowano też parę miejsc obsługi podróżnych w pobliżu Równego.

Wartość kontraktu wynosi 478,91 mln zł.

Przeczytaj także: Droga ekspresowa S3. Przebudowa węzła, kluczowa decyzja

Idź do oryginalnego materiału