Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na rozbudowę do dodatkową jezdnię odcinka ul. Wyszogrodzkiej o długości 1,3 km i biegnącej w granicach miasta, drogi krajowej nr 62, łączącej Płock z Warszawą. Korzystają z niej m.in. pojazdy przejeżdżające przez miasto tranzytem, w tym samochody ciężarowe. To jednojezdniowa wylotówka w kierunku Warszawy i wąskie gardło, gdzie teraz w godzinach szczytu trzeba stać w korkach. Rozbudowa obejmie odcinek od skrzyżowania z Armii Krajowej do ul. Harcerskiej w Imielnicy.
Jak mówi Hubert Woźniak z biura prasowego ratusza, planowany odcinek Wyszogrodzkiej ma mieć dwie jezdnie.
— Mamy pozwolenie na budowę drugiej jezdni ulicy Wyszogrodzkiej. Chodzi o budowę ulicy, która jest wylotówką w kierunku Warszawy. Ulica Wyszogrodzka dzisiaj jest ulicą jednojezdniową. Chcemy, żeby miała dwie jezdnie, czyli w sumie chcemy, żeby miały cztery pasy — podkreśla.
Po północnej stronie ul. Wyszogrodzkiej powstanie chodnik i ścieżka rowerowa. Natomiast chodnik, który jest po południowej stronie istniejącej jezdni, będzie ciągiem pieszo — rowerowym.
Jak podkreślił płocki Urząd Miasta, decyzja wojewody dotycząca przebudowy odcinka ul. Wyszogrodzkiej zezwala również na budowę na skrzyżowaniu w dzielnicy Imielnica ronda turbinowego, a także zjazdu z niego w kierunku miejscowości Słupno.
Inwestycja realizowana będzie w porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), która planuje przebudowę ul. Wyszogrodzkiej w Płocku i przebiegającej tam drogi krajowej nr 62 na dalszym jej odcinku, liczącym 2 km, od ul. Harcerskiej do drogi na Mirosław w sąsiedniej gminie Słupno. Koszt rozbudowy poznamy po rozstrzygnięciu przetargu.
— To jest 1,3 km drogi. Zakładamy, iż w tym roku uda nam się już ogłosić przetarg i mieć wykonawcę. Założenie jest też takie, iż chcemy tę ulicę wybudować do końca 2027 roku — wskazuje.
W 2022 r. Ministerstwo Infrastruktury informowało, iż celem przebudowy ul. Wyszogrodzkiej w Płocku i tamtejszej drogi krajowej nr 62 na odcinku o długości o łącznej długości 3,3 km "jest usprawnienie ruchu, podniesienie bezpieczeństwa i standardu ruchu, podniesienie bezpieczeństwa ruchu pieszych, w tym osób niepełnosprawnych oraz rowerzystów, uporządkowanie zagospodarowania terenu znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie i usprawnienie komunikacji zbiorowej".
Resort podkreślał przy tym, iż inwestycja będzie realizowana na podstawie porozumienia regulującego podział kompetencji pomiędzy miastem Płock a GDDKiA. Wartość zadania szacowano wtedy na 98,8 mln zł, z czego około 47 mln zł miało pochodzić z budżetu państwa.
Także w 2022 r. płocki Urząd Miasta zapewniał, iż na realizację swojej części inwestycji zabezpieczył w Wieloletniej Prognozie Finansowej 51 mln zł.
Czytaj też:
Niebezpieczna przeprawa przez jezdnię na Białołęce. Apel o budowę dodatkowego przejścia