Choreografia końców i początków 19.10-3.11.2024 Warszawa

nn6t.pl 4 tygodni temu

TBA ­– nowa galeria w Warszawie założona przez Petra Vladimirova, kuratora urodzonego w Ługańsku – inauguruje swoją działalność wystawą Kateryny Lysovenko Wrażliwość jako manifest. To jedna z dobrze nam już znanych artystek ukraińskich (m.in. z wystawy Ogród cmentarny w białostockim Arsenale), której malarską instalację możemy też zobaczyć w otwartym właśnie Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. W nowych cyklach obrazów i rysunków przeciwstawia się oczekiwanym od artystów z jej kraju wojennym narracjom. Kuratorka wystawy Oleksandra Pogrebnyak (z PinchukArtCentre) pisze: „Lysovenko splata osobistą opowieść wokół cykli istnienia, pokazując, iż narodziny i śmierć są ze sobą splecione. Jednak pośród tej choreografii końców i początków istnieją inne formy wrażliwości: sfera przyjemności, tęsknoty i głębokiego, instynktownego pragnienia wtopienia się w samą tkankę życia […] Lysovenko rozszerza pojęcie podmiotowości i prawo do przyjemności na morze, drzewa i inne materialne formy świata przyrody.” Akt narodzin staje się tu obietnicą odnowy.

19.10–3.11.2024
Kateryna Lysovenko, Wrażliwość jako manifest
TBA, Warszawa, Al. Jerozolimskie 51/2

Kateryna Lysovenko, Her First Lover Was the Sea

Kateryna Lysovenko, Second Birth

Kateryna Lysovenko, A Dream About Saved Lives

Idź do oryginalnego materiału