W ubiegłym roku Biuro Interwencji Mieszkańców w Wadowicach działało w 415 sprawach dotyczących lokalnych problemów. To najwięcej od początku działalności biura. Mieszkańcy w Wadowicach mają możliwość zgłaszania interwencji do urzędu telefonicznie lub przez komunikatory internetowe. Co najczęściej ich martwi?
Biuro Interwencji Mieszkańców w Wadowicach działa od 15 września 2021 roku. W tym czasie urzędnicy odnotowali 1017 zgłoszeń, które dotyczyły naprawdę wszystkiego, a które zgłosili zmartwieni mieszkańcy. Najwięcej interwencji wykonano w 2024 roku, było to 415 spraw.
Z założenie celem biura jest załatwianie „od ręki" prostych spraw bieżących zgłaszanych naszych mieszkańców i dostarczenie informacji zwrotnej (nawet jeżeli nie zawsze jest pozytywna) zgłaszającemu w interesującym go temacie w przeciągu 48 godzin (nie licząc dni wolnych od pracy).
Kontakt z BIM jest możliwy przez formularz zgłoszeniowy dostępny w internecie lub telefonicznie pod numerem 33 873 18 16 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Interwencje najczęściej dotyczyły spraw związanych z jakością dróg w gminie ubytków w jezdni i poboczach, remontów dróg, zarośniętych poboczy, czy uszkodzonych studzienek, ale także awarii oświetlenia.
Mieszkańcy zgłaszają także swoje pomysły dotyczące drobnych inwestycji, a w szczególności remontów placów zabaw, awarii stacji napraw rowerów.
Do biura trafiają też sygnały dotyczące niewłaściwego korzystania przez lokatorów z mieszkań komunalnych.
Wadowiczanie zainteresowani są również ochroną środowiska. Martwią się i zgłaszają potrzeby przycięcia drzew, nielegalnych wysypisk śmieci, montażu koszy na śmieci, szkód wyrządzanych przez dziki.
Bardzo duża część interwencji dotyczy błąkających się zwierząt, zaginionych psów i kotów, czy też kastracji zwierząt.
W samym mieście dużo interwencji zleconych przez biuro przypada Straży Miejskiej, a w szczególności dotyczy to takich spraw jak nieprawidłowości w parkowaniu pojazdów, porzuconych samochodów, potrąconych zwierząt, przeprowadzenia kontroli spalania śmieci, podrzucania śmieci, pozostawiania hulajnóg w nieodpowiednich miejscach i w nieodpowiedni sposób,
Zdarza się, iż urzędnicy odbierają zgłoszenia, gdzie mieszkańcy mają swoje pomysły na promowanie wydarzeń organizowanych przez miasto.
Jak zarzekają się urzędnicy w ratuszu, odpowiedzi na wszystkie interwencje zostały udzielone w terminie, czyli w ciągu 48 godzin od przyjęcia zgłoszenia, z wyłączeniem weekendów.