Niewątpliwie to najwierniejszy czworonożny przyjaciel jakiego możemy mieć w swoich domach. Zapatrzone w nas pełne miłości oczy, merdający z uwielbienia ogon i sierść jako przyprawa każdego posiłku są znane wszystkim miłośnikom psów.
Niestety bywa, iż nie odwdzięczamy się za tą bezwzględną miłość tak jak powinniśmy. Co roku, szczególnie w okresie wakacyjnym do schronisk w całej Polsce trafiają psy porzucone przez swoich właścicieli. Często porzucane są w bestialski sposób, wyrzucane z pędzącego auta czy przywiązane do drzewa w lesie. Polskie prawo nie pomaga w rozwiązaniu tego problemu. Nie ma ustawowego obowiązku chipowania psów a co za tym idzie nie ma możliwości ustalenia właściciela takiego porzuconego psa.
Jednak są szanse, iż niedługo się to zmieni. Ruszyła bowiem kampania społeczna WILCZY BILET. Jej organizatorami są min. znana szeroko w mediach weterynarz i propagatorka dobrego traktowania zwierząt Dorota Sumińska, Beata Krupianik – działaczka społeczna na rzecz zwierząt, prezeska fundacji „Karuna”, oraz Rafał Przybył – burmistrz miasta Wieruszów, społecznik. Wspólnymi siłami zaangażowali wiele miast w kraju do zaangażowania się w powstanie spotu z udziałem znanych szerokiej publiczności aktorów – Piotra Adamczyka i Joanny Szczepkowskiej.
Celem kampanii społecznej jest lobbowanie za wprowadzeniem obowiązkowego chipowania psów oraz obowiązkowej kastracji.
Z okazji wczorajszego Międzynarodowego Dnia Psa zachęcamy więc do wspierania akcji i udostępniania dalej:
Spot: https://www.youtube.com/embed/F39txvrJMQE
Strona Kampanii: http://kastrujemybezdomnosc.pl/