Warszawa. Kolejny wiadukt Trasy Łazienkowskiej jest już gotowy

4 tygodni temu

Nowym wiaduktem kierowcy pojadą w obu kierunkach, niedługo rozpocznie są rozbiórka drugiej przeprawy (południowej). Początkowo dostępne będą po jednym pasie w obu kierunkach. 19 lutego (najpóźniej) przejazdy będą możliwe dwoma pasami w kierunku Grochowa i jednym w stronę centrum miasta. Otwarcie przeprawy początkowo planowano na połowę 2024 r.

W trakcie robót wykonano m.in. 119 pali wwierconych na głębokość 13 m, 13 podpór (w tym dwa przyczółki), ławy fundamentowe, pomosty i nawierzchnię. Oba wiadukty będą miały po 210 m długości.

Przeprawy na Saskiej Kępie oddano do użytku w 1974 r., stały się częścią Trasy Łazienkowskiej. Decyzja o ich przebudowie (rozbiórka i budowa nowych) wynikała ze złego stanu technicznego. Wiadukty, gotowy i przyszły będą miały po trzy pasy ruchu, przy czym jeden zostanie przeznaczony dla komunikacji miejskiej.

Modernizacja Trasy Łazienkowskiej, poza przebudową wiaduktów, obejmuje też instalację ekranów akustycznych i ułożenie cichej nawierzchni. Pojawią się nowe oświetlenie i oznakowanie, a także zieleń – 73 drzewa, krzewy (15 tys.), liczne byliny i pnącza.

Wartość całej inwestycji to 106,5 mln zł, w tym 88,7 mln wyniesie koszt robót budowlanych. Inwestycja otrzymała dofinansowanie w kwocie 101,2 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Inwestorem jest Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta (SZRM), a generalnym wykonawcą spółka Warbud.

Przeczytaj także: Droga ekspresowa S19. Kończy się budowa estakady

Idź do oryginalnego materiału