Zdjęcie: TikTok
TikTok to serwis społecznościowy, do którego ciężko było mi się przekonać. Po czasie doceniłem content wielu twórców, a ja sam zacząłem tworzyć treści. To również serwis, który analizuje wiele danych. Firma właśnie opublikowała raport What's Next, z którego możemy wyczytać, jakie trendy będą dominować w 2025 roku.
Za co najbardziej lubię TikToka? Myślę, iż na pierwszym miejscu postawiłbym dosyć zaawansowaną aplikację do edycji wideo. Oczywiście preferuje wcześniejsze użycie CapCuta, ale gdybym chciał bezpośrednio tworzyć treści przez TikToka, to dostaje szereg narzędzi, dzięki którym w szybki i prosty sposób mogę stworzyć wysokojakościowy content.
Algorytmy też całkiem dobrze działają. Kiedy już polajkowałem branżowe i filmowe profile, które sobie cenie, to propozycje są bardzo trafne. Rzadko kiedy już natrafiam na content, który niszczy moje uszy i oczy. Zasięgi TikToka też są bardzo dobre, choć przyznaje – czasami bardzo losowe. Raport What's Next może podpowiedzieć twórcom, w jakie treści warto się angażować, aby zbudować wysoką pozycję swojej marki. Sprawdźmy – na co warto zwrócić uwagę w 2025 roku?
TikTok i trendy na 2025 rok
TikTok wspomina o
Brand Chem, czyli większej współpracy pomiędzy markami i społecznościami platformy. Znaczy to tyle, iż trzeba zmienić podejście. Firmy muszą odstąpić od wpychania contentu użytkownikom, a postawić na budowanie relacji z innymi twórcami i społecznościami. Razem będą budować trendy. Będzie liczyła się autentyczność, ale również oryginalność treści.
Trzy najważniejsze grupy Trend Signals (najbardziej znaczące i trwałe trendy) to: Brand Fusion, Identity Osmosis oraz Creative Catalysts. Trzeba więc postawić na naturalność, współpracę z innymi twórcami, wpływ społeczności oraz kreatywne wideo przy wykorzystaniu AI. Ten ostatni segment jest na tyle interesujący (jak i niepokojący) pod tym względem, iż użytkownicy raczej krytykują funkcje sztucznej inteligencji. Społeczność TikToka 1,4 razy częściej oczekuje wykorzystania AI w reklamach niż użytkownicy innych platform. Internauci zauważyli, iż dzięki Symphony Assistant kampanie reklamowe lepiej na nich działają.
Autentyczność, kontakt ze społecznością TikToka i funkcje AI
Statystyki pokazują, iż nie są to puste słowa.
Ponad 80% użytkowników twierdzi, iż TikTok pokazał im nowe tematy, o których wcześniej nie wiedzieli. Z kolei 50% szuka treści, które odzwierciedlają ich życie, czyli szukamy autentyczności.
40% użytkowników TikToka uważa, iż marki, które pokazują swoją osobowość poprzez treści na platformie, są lepiej zauważalne i lepiej do nich trafiają. Ma to oczywiście sens, bo łatwiej nam jest uwierzyć w content twórców, który jest szczery i nie przesadnie idealny.
https://dailyweb.pl/obrazy-z-getty-images-na-tiktoku/
Marki powinny dostosować się do nowych wartości konsumentów, redefiniować swoje podejście i komunikację. Przykładem jest kampania #HistóriasdeOrgulhoOi, w której firma Oi współpracowała z twórcami LGBTQIAP+, osiągając 9-krotnie wyższe wskaźniki oglądalności.
To oczywiście tylko przykład, który udowadnia, iż trzeba analizować sytuacje na rynku trendów i odpowiadać na potrzeby użytkowników. Budowanie własnej marki poprzez współprace z innymi twórcami jest dobrze widziane i nie powinniśmy się bać używania funkcji AI. Oczywiście – w granicach przyzwoitości, bo i w tym segmencie można przesadzić.