Segmentacja użytkowników w Internecie. Jaka jest przyszłość marketingu online?

1 rok temu
Koncepcja segmentacji nie jest nowa. Pojęcie to wprowadził Philip Kotler już pod koniec lat 60-tych XX wieku (sic!) omawiając model STP, służący do formułowania strategii marketingowych przedsiębiorstw. Idea leżąca u podstaw dzielenia rynku na segmenty, mimo zmian technologicznych, rozwoju nowych mediów i wejścia w erę big data przez cały czas odgrywa fundamentalną rolę w marketingu – zmieniły się jednak sposoby budowania wiedzy o zachowaniu użytkowników i potencjalnych klientów marki.
Segmentacja-Targetowanie-Pozycjonowanie
Siła zaproponowanego przez Kotlera modelu leży w jego prostocie i użyteczności. Ponieważ nie istnieje ktoś taki jak „przeciętny” klient, użytkowników należy podzielić na mniejsze grupy osób wykazujących zbliżone nawyki i potrzeby, czy też podobnych pod względem np. cech demograficznych lub miejsca zamieszkania. W kolejnym kroku następuje wybór najbardziej atrakcyjnych...
Idź do oryginalnego materiału