Przy Andersa i Okulickiego powstaje obiekt handlowy i klub fitness

5 godzin temu

W Gliwicach przy ulicach Andersa i Okulickiego powstaje nowy, dwukondygnacyjny obiekt handlowo-usługowy. Oprócz sklepów otworzy się tu także klub fitness ogólnopolskiego operatora. Zakończenie prac planowane jest na I poł. 2026 r.

Za zakres deweloperski i projektowy inwestycji odpowiada firma SPEC BAU POLSKA, która pełni również funkcję generalnego wykonawcy przy tym projekcie.

Jej zadanie obejmuje przygotowanie i zaprojektowanie inwestycji oraz:
– budowę parku handlowego o pow. całkowitej ok. 3 600 mkw., ze sklepami popularnych marek i strefą fitness;
– przebudowę układu drogowego dla potrzeb komunikacji obiektów oraz osiedla mieszkaniowego Ogrody Andersa.

Na terenie objętym inwestycją powstanie także wielkopowierzchniowy obiekt usługowo-handlowy (pow. całkowita ok. 4 900 mkw.) z marketem znanego na rynku operatora spożywczego. Dodatkowo, do dyspozycji klientów zostanie oddany wspólny parking, liczący 278 miejsc postojowych.

– Aktualnie prowadzimy prace przygotowawcze do budowy, w tym prace, których celem jest przebudowa istniejącej infrastruktury, będącej w kolizji z planowanymi budynkami handlowymi – mówi Dawid Kliś, Prezes Zarządu SPEC BAU POLSKA.

Realizowana inwestycja uzupełni lokalną ofertę handlowo-usługową i wzbogaci ją o obiekt nie będący typowym dyskontem. Tak zagospodarowana luka rynkowa wpisze się w oczekiwania i codzienne potrzeby mieszkańców okolicznych osiedli, których przybywa m.in. w związku z powstającą w sąsiedztwie inwestycją mieszkaniową Ogrody Andersa. Jej deweloperem jest ogólnopolska spółka giełdowa ATAL S.A.

Obiekt ma zostać otwarty w pierwszej połowie 2026 roku. Wyłącznym agentem komercjalizacji inwestycji jest firma Walter Herz. – W nowym parku będą funkcjonowały m.in. takie sklepy jak Sinsay, Żabka oraz drogeria Rossmann, czy sieciowy klub fitness Fabryka Formy. Z kolei znany operator spożywczy zadysponuje powierzchnią marketu. Podpisane dotąd umowy najmu obejmują zdecydowaną większość powierzchni handlowej, którą Gliwice zyskają dzięki temu projektowi – informuje Piotr Szymoński, director w Walter Herz.

– Gliwicki rynek jest szczególnie wymagający. Funkcjonuje na nim duża liczba galerii oraz parków handlowych. Spore nasycenie powierzchniami handlowymi oraz silna konkurencja wewnętrzna powodują, iż nowa oferta musi być szczególnie atrakcyjna dla mieszkańców i uzupełniać istniejące propozycje handlowe. Szybkie tempo procesu komercjalizacji dowodzi jednak, iż zapotrzebowanie na powierzchnię handlową wśród najemców w Gliwicach jest przez cały czas duże – dodaje Piotr Szymoński.

Idź do oryginalnego materiału