Ponad pół miliona na promocję Gorzowa. Sprawdziliśmy, na co poszły miejskie pieniądze

4 godzin temu
Miasto płaciło za koncerty, audycje radiowe, spoty promocyjne, kampanie społeczne i świętowanie urodzin Gorzowa. Do tego dochodzą plakaty, spacery miejskie, działania w mediach społecznościowych i baner w centrum. W ubiegłym roku Gorzów przeznaczył na promocję łącznie 539 755,94 zł. Z danych zawartych w raporcie o stanie miasta za 2024 rok wynika, iż pieniądze szły w różne strony. Sprawdziliśmy wszystko szczegółowo.


Najdroższa kampania: 101 tys. zł za „Zostaję”


Najdroższą akcją promocyjną była kampania „Zostaję”, która kosztowała miasto 101 tysięcy złotych brutto. Celem kampanii było budowanie lokalnej tożsamości i pokazanie, iż Gorzów to dobre miejsce do życia. kilka mniej, bo 65 199,23 zł, kosztował zakup materiałów promocyjno-informacyjnych związanych z budowaniem marki miasta. Na trzecim miejscu znalazła się promocja cyklu koncertów „Dobry Wieczór Gorzów”, która pochłonęła 63 761 zł.


Urodziny miasta, święta i Radio 357 – kolejne tysiące złotych


W 2024 roku Gorzów zapłacił 42 595 zł za promocję obchodów urodzin miasta. Podobną kwotę pochłonęła zimowa kampania „Gorzów blisko świąt” – 42 252 zł. Miasto zdecydowało się też zapłacić 25 640 zł za realizację audycji „Lista piosenek Radia 357”, którą nadawano na żywo z centrum miasta. Za udział muzyka Adama Bałdycha w miejskich działaniach promocyjnych zapłacono 18 450 zł.


Spot z Discovery, spacery z kamerą i promocja online


Za produkcję spotu promującego Gorzów w ramach współpracy z Discovery i Werner Bross miasto zapłaciło 20 tys. zł. Dodatkowo 23 653 zł kosztował cykl filmów „Spacery na nogi cztery”. Na kamerę internetową ze Starego Rynku przeznaczono 5 900 złotych, a promocja miasta w internecie i social mediach, w tym prowadzenie strony internetowej magistratu, kosztowała 14 760 zł.


Baner, walentynki i Dzień Nosorożca też kosztowały


W zestawieniu znalazły się też mniejsze działania. Baner „Dobrze, iż jesteś” na „Kokosie” kosztował 9 160 zł. Walentynkowy projekt „Zakochaj się w Gorzowie” kosztował 4 650 zł, a cykl miejskich spacerów „PoznajMY Gorzów na nowo” – 5 tys. zł. Na „Światowy Dzień Nosorożca” wydano 2 140 zł, a na akcję „RośnijMY razem” – 3 542 zł.


Rowerowa rywalizacja i gruby rachunek za biuletyn


W ramach promocji aktywności fizycznej i wydarzeń sportowych Gorzów zapłacił 3 685,71 zł za udział w „Rowerowej Stolicy Polski”. Ostatnią dużą pozycją był bezpłatny biuletyn GWS – jego druk i kolportaż kosztowały aż 88 368 zł.


Łączny rachunek? 539 755,94 zł za promocję miasta


Łączna kwota przeznaczona w 2024 roku na promocję miasta wyniosła dokładnie 539 755,94 zł brutto. To dane pochodzące bezpośrednio z raportu o stanie miasta. W zestawieniu nie ujęto jednak kosztów wewnętrznych, takich jak czas pracy urzędników, obsługa graficzna czy dodatkowe usługi medialne.
Idź do oryginalnego materiału