Polska sieć przegoniła Lidla. Teraz depcze po piętach Biedronce

6 godzin temu
Dino początkowo kojarzyło się głównie z marketami na prowincjach, ale w tej chwili staje się gigantem handlowym. Przez 5 lat podwoiła liczbę swoich sklepów. Sieć prześcignęła pod tym względem Lidla. Teraz jest głównym konkurentem Biedronki. Gdzie budowane są w tej chwili sklepy Dino?


Sieć Dino założył w 1999 roku polski przedsiębiorca Tomasz Biernacki. Pierwszy sklep powstał w Gostyniu. Miliarder, również znany z tego, iż unika mediów, jest głównym akcjonariuszem i przewodniczącym Rady Nadzorczej Dino Polska S.A.

Czym wyróżniają się sklepy Dino?


Dino charakteryzuje się modelem biznesowym określanym jako "proximity supermarket". Co to oznacza? Lokalizacja blisko klientów, głównie w mniejszych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych aglomeracji (np. nie uświadczymy Dino w centrum np. Warszawy, Krakowa, czy Łodzi, co pokazuje ta mapka).

Sklepy sieci mają zwykle stały format o powierzchni sali sprzedaży wynoszącej około 400 mkw. Stałym elementem oferty każdego marketu Dino jest stoisko mięsne z obsługą, oferujące produkty dostarczane na wyłączność przez przedsiębiorstwo Agro-Rydzyna. To "tajna broń" tej sieci.

Ile Dino ma sklepów? Tylko w 2025 r. przybyło ich już ponad 50


"Na koniec 2024 roku w Polsce było już 2688 sklepów Dino. O ogromnym tempie rozprzestrzeniania się sieci handlowej z siedzibą w Krotoszynie (woj. wielkopolskie) może świadczyć fakt, iż zaledwie 5 lat wcześniej, czyli w 2019 r. było 1218 marketów Dino. A to oznacza, iż w ciągu pięciu lat sieć uzyskała ponad dwukrotnie więcej sklepów" – podają wiadomoscihandlowe.pl.


W I kwartale 2025 roku sieć otworzyła 58 nowych sklepów na terenie województw: kujawsko-pomorskiego (Kowal), lubelskiego (Lubycza Królewska, Żyrzyn), lubuskiego (Cibórz), małopolskiego (Strzeszyn), pomorskiego (Damnica), śląskiego (Ligota), świętokrzyskiego (Staszów, Ciekoty), warmińsko-mazurskiego (Mrągowo) oraz wielkopolskiego (Rogoźno, Ostrów Wielkopolski).

Ile zatem w sumie jest sklepów Dino w Polsce? Na koniec marca 2025 r. sieć miała 2746 marketów. I nie zwalnia, bo ciągle budowane są kolejne.

Nowe sklepy Dino rosną jak grzyby po deszczu. W tym momencie w budowie jest ponad 30


Gdzie powstaną kolejne sklepy Dino? W budowie są placówki w niemal całej Polsce. Cytowany wcześniej serwis zebrał je wszystkie na poniższej liście.

Województwo dolnośląskie


Oleśnica – ul. Wiejska


Wałbrzych – ul. Świdnicka


Wałbrzych – ul. Pocztowa i 11 Listopada


Wałbrzych – ul. Wrocławska


Wrocław – ul. Wilkszyńska


Wrocław – ul. Kosmonautów



Województwo kujawsko-pomorskie


Grudziądz – ul. Miłorzębowa


Inowrocław – ul. Szymborska


Solec Kujawski – ul. Leśna


Świecie – ul. Sportowa


Świecie – ul. Wojska Polskiego i Miodowa



Województwo lubelskie


Gołaszyn – ul. Łukowska


Gręzówka – ul. Łukowska



Województwo lubuskie


Gorzów – ul. Kobylogórska


Gorzów – ul. Kostrzyńska


Szprotawa – Wiechlice (brak konkretnej ulicy w informacji)



Województwo łódzkie


Głowno – ul. Myśliwska i Kolejowa



Województwo małopolskie


Staszkówka – (brak konkretnej ulicy w informacji)



Województwo mazowieckie


Chorzele – ul. Padlewskiego


Przasnysz – ul. Słowackiego


Skrzeszew – ul. Nowodworska (pomiędzy ulicami Leśną, Rozwojową i Polną)



Województwo pomorskie


Gdańsk – ul. Gałczyńskiego



Województwo śląskie


Ciągowice – ul. Zwycięstwa



Województwo świętokrzyskie


Małogoszcz – ul. Jaszowskiego


Imielno – ul. Główna



Województwo warmińsko-mazurskie


Giżycko – ul. Świderska


Gołdap – ul. Pod Piękną Górą


Olsztyn – ul. Kubusia Puchatka i Królewny Śnieżki



Województwo wielkopolskie


Ostrów Wlkp. – ul. Kujawska



Województwo zachodniopomorskie


Mieszkowice – ul. Księcia Józefa Poniatowskiego


Kołbacz – ul. Warcisława



Choć tak głośno było w ostatnim czasie o wojnie pomiędzy Biedronką a Lidlem, to Dino jest większym konkurentem tej pierwszej sieci. Lidl nie przekroczył choćby tysiąca placówek, bo ma "tylko" ponad 900 sklepów.


Biedronka z kolei ma ponad 3700 sklepów. To o tysiąc więcej niż Dino. Jednak, jak zauważa next.gazeta.pl, "przez ostatnie pięć lat sieć Biedronek wzrosła o około 700 sklepów, podczas gdy Dino otworzyło ich dwa razy więcej, około 1,5 tys.". Zatem Dino prowadzi o wiele bardziej dynamiczną ekspansję na polskim rynku i może niedługo dogonić Biedronkę.

Idź do oryginalnego materiału