Odkryli nowy gatunek węża. Jest inny niż pozostałe. Ma niespotykany pysk

3 dni temu
Zdjęcie: Zeeshan A. Mirza/Facebook.com

Spacerujący naukowcy znaleźli w Indiach martwego węża. Okazało się, iż takiego okazu, zarówno im, jak i całemu światu, nie było dane zobaczyć nigdy wcześniej. To nowy gatunek z rodzaju Ahaetulla, który wyróżnia się niezwykle cienkim i długim pyskiem.
Jak opisuje serwis Hindustan Times, dwa okazy tego wyjątkowego gatunku zostały odnalezione setki kilometrów od siebie - w Bihar i Meghalaya w Indiach. Wyniki badań naukowców natomiast opublikowano w prestiżowym czasopiśmie Journal of Asia-Pacific Biodiversity.

Zobacz wideo Czy wąż może pokochać człowieka? "Wie, iż nie jesteśmy jedzeniem"

Odkryto nowy gatunek w Indiach. "Przedstawiamy węża winorośli o długim pysku"
W grudniu 2021 roku dwóch naukowców - Sourabh Verma i Soham Pattekar - spacerowało w rezerwacie przyrody Valmikipo znajdującym się na obrzeżach wioski Gonauli w stanie Bihar. To właśnie tam po raz pierwszy natknęli się na martwy okaz gatunku, który jeszcze wtedy nie był znany światu. Wąż został znaleziony w pobliżu nasadzeń, gdzie ludzie uprawiali pszenicę i trzcinę cukrową. Zabrano go do badań, jednakże ekspertom nie udało się ustalić przyczyny śmierci gada.

W dniu 16 grudnia 2021 roku na obrzeżach rezerwatu Valmiki Tiger Reserve na granicy wioski Gonauli w stanie Bihar w Indiach znaleziono martwego węża. Przyczyny śmierci nie można było ustalić. Zwierzę nie miało żadnych obrażeń zewnętrznych

- opisano w Journal of Asia-Pacific Biodiversity. Naukowcy skupili swoją uwagę na czymś zupełnie innymi - na nietypowym wyglądzie zwierzęcia. Późniejsze badania DNA wykazały, iż jest to nowy gatunek węża nadrzewnego z rodzaju Ahaetulla - Ahaetulla longirostris - którego cechą charakterystyczną jest długi pysk.

Przedstawiamy węża winorośli o długim pysku (Ahaetulla longirostris) ze wschodnich i północno-wschodnich Indii. Nowy gatunek jest dichromatyczny

- przekazali naukowcy za pośrednictwem Facebooka.

Jak wygląda nowy gatunek węża? Żyje wśród ludzi, a tak długo pozostawał niełapalny
Naukowcy ustalili, iż nowe węże winorośli mają "trójkątne głowy", długi pysk i mogą być jasnozielone lub pomarańczowo-brązowe. zwykle mają również pomarańczowe brzuchy. Żyją nie tylko w lasach, ale także na terenach zdominowanych przez człowieka, czemu dowodzi odkrycie z 2021 roku. W tym przypadku odległość od najbliższych całkowicie dzikich terenów wynosiła ponad tysiąc kilometrów. Węże są średniej wielkości i osiągają maksymalnie 1,2 metra długości. Co ciekawe, kolejny okaz został odnaleziony w północno-wschodnim stanie Indii Meghalaya, który graniczy z Bangladeszem, Bhutanem i Nepalem. To może oznaczać, iż obszar ich występowania jest szerszy, niż twierdzono dotychczas.

Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.