Nestlé obiecywało, iż marki KitKat oraz Perrier będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Producent
żywności zrezygnował jednak z tego pomysłu, dodając, iż taka praktyka może być myląca dla konsumentów. Według informacji przekazanych przez Bloomberg, Nestlé wycofuje się z kompensacji emisji dwutlenku węgla w celu osiągnięcia zerowej emisji netto. Na taki krok zdecydowały się wcześniej linie lotnicze EasyJet czy Kering (właściciel Gucci). Marki uważają, iż takie zobowiązania nie są do końca prawdziwe, ponieważ firmy przez cały czas emitują dwutlenek węgla, ale starają się to kompensować, np. poprzez sadzenie lasów.
Nestlé potwierdziło jednak, iż chce inwestować w ograniczanie emisji gazów cieplarnianych i wyznaczyło cel zerowej emisji netto do 2050 roku.
– Odchodzimy od inwestowania w kompensację emisji dwutlenku węgla dla naszych marek, aby inwestować w programy i praktyki, które pomagają...