Kiedy Derek Yu, twórca Jaskiniowynawiązał współpracę z grupą genialnych projektantów, aby wydać kolekcję 50 gier (tak, 50 gry wideo!) Zakładałem, iż znam wynik: stracę pracę, zawiodę jako ojciec i zostanę znaleziony za kilka lat w opuszczonej chacie w lesie, uwikłany w swój brud i mamroczący „Nie możesz mnie stąd zabrać! Mam jeszcze cztery gry do ukończenia!”
A jednak jestem tu, zaledwie dzień po UFO-50‘s release, czytanie o tej ogromnej kolekcji gier wideo zamiast grania w nią. Czy to samozachowanie? Rozwój osobisty? Oczywiście, iż nie.
Po godzinach gorączkowego przeskakiwania z jednej gry do drugiej pogodziłem się z tym, iż jedna osoba nie może, a choćby nie, nie powinien być odpowiedzialnym za docenienie tego gigantycznego arcydzieła. Raczej docenienie UFO-50 jest sportem zespołowym. I UFO-50 subreddit to jego dziedzina.
Podobnie jak w tym roku Studnia dla zwierząt i poprzednie Yu Jaskiniowy games, kolekcja jest wypełniona jeszcze nieodkrytymi kodami i wciąż ukrytymi skarbami. Oprócz 50 gier, UFO 50 zawiera historię fikcyjnego dewelopera, UFO Soft, wraz z terminalem, który pozwala graczom wprowadzać kod. Jak te dwa fakty się ze sobą wiążą, to właśnie subreddit ma nadzieję rozszyfrować.
W niedawnym odcinku programu Simona Parkina Mój podcast „Doskonała konsola”Yu długo mówił o magii tajemnicy — jak ani Legenda Zeldy ani Mroczne dusze przyniósł łatwe odpowiedzi, a obie gry zapraszały graczy do odkrywania i mapowania ich światów. Teraz, wraz ze swoim przyjacielem z dzieciństwa i projektantem Jonem Perrym (oraz wieloma innymi kreatywnymi osobami), Yu przekazał to doświadczenie kolejnemu pokoleniu, które nie rozwiązuje zagadek gier wideo w domu, ale na ogromnej platformie społecznościowej.
Jestem wdzięczny tej społeczności subreddita za uratowanie mnie przed samotnym pójściem na pustkowie. Zachowam pracę. Spełnię swoje aspiracje jako kochający rodzic. I oczywiście, iż będę grał obrzydliwie dużo UFO-50gra bezczynności Zadanie pilota — czytając jednocześnie wątki na subreddicie, gdzie tysiące fanów łączy siły, aby połączyć 50 gier w jedną, wspólną przygodę.