Jak wycisnąć maksimum z kampanii Performance Max? 5 skutecznych tipów dla e-sklepów

ewp.pl 1 dzień temu

Wielu początkujących reklamodawców gwałtownie odkrywa, iż samo użycie przycisku „uruchom kampanię” to dopiero początek przygody. Potrzeba więcej wysiłku, aby osiągnąć zadowalające rezultaty. W artykule pokażę pięć tipów i wskazówki, z których warto korzystać, aby poprawić efektywność kampanii Performance Max.

Każda kampania, której się na bieżąco nie dogląda i nie optymalizuje, w dłuższej perspektywie po prostu nie będzie skuteczna. Performance Max nie jest wyjątkiem. To nie jest roślina typu „posadź i zapomnij”. jeżeli jej nie podlejesz, gwałtownie zwiędnie. Ale w przypadku regularnej pielęgnacji odwdzięczy się naprawdę świetnymi efektami. Dlatego warto analizować, testować i sprawdzać różne ustawienia oraz konfiguracje, żeby kampania przyniosła jak największe efekty.

1. Postaw na efektywne placementy kampanii

Kampania Performance Max oferuje możliwość uruchomienia reklam wyłącznie w oparciu o plik produktowy. W takim wariancie nie zamieszczasz nagłówków ani tekstów reklam. Cała uwaga skupia się na feedzie i produktach.

Wskazówka

Monitoruj budżet, jaki kampania spożytkowuje na reklamy wyświetlane przez różne urządzenia. Możesz np. zauważyć, iż telewizory pochłaniają dużą część środków, a według Twojej wiedzy grupa docelowa nie korzysta z tego sprzętu. Warto wtedy zrezygnować z reklamy emitowanej w telewizji i wykorzystać cały budżet do wyświetlania reklamy na urządzeniach, które faktycznie generują sprzedaż (przykład poniżej).

Przykład. Moim zdaniem w branży B2B najcenniejsze konwersje pochodzą z komputerów. o ile więc dysponujesz niedużym budżetem, być może warto przetestować rzadszą emisję reklam na urządzeniach mobilnych.

2. Wyklucz grupy wiekowe niezainteresowane produktem

Sprzedajesz produkty skierowane do konkretnej grupy wiekowej? Świetnie! Kampanie Performance Max od niedawna pozwalają wykluczać wybrane przedziały wiekowe, dzięki czemu trafiasz jedynie do obiecujących klientów (ilustracja 1). To wpływa na skuteczność kampanii i zwiększa szanse na wartościowe konwersje.

Wykluczanie grupy wiekowej w ustawieniach kampanii Performance Max. Źródło: Google Ads

Wskazówka

Sprawdź raporty w Google Ads. jeżeli zobaczysz, iż na konkretną grupę wiekową wydano X zł, a ROAS Cię nie zachwyca, nie bój się wprowadzić zmian. Ograniczenie tego przedziału i przetestowanie nowych ustawień to prosty sposób, aby Twój budżet pracował bardziej efektywnie i generował realne wyniki.

3. Korzystaj z wyszukiwanych haseł

Kampaniom półautomatycznym od zawsze towarzyszyła aura tajemnicy. Przez długi czas statystyki nie pokazywały, jakie dokładnie hasło użytkownik wpisał w wyszukiwarkę, gdy wyświetlił mu się dany produkt. Na szczęście teraz ta możliwość istnieje i warto z niej korzystać.

Wskazówka

Jeśli zauważysz, iż do Twoich reklam prowadzą nieodpowiednie frazy, wyklucz je (ilustracja 2). W ten sposób nauczysz kampanię, na jakie zapytania powinna być wyświetlana, i zwiększysz szanse dotarcia do adekwatnych klientów.

Wykluczenie fraz z kampanii Performance Max. Źródło: Google Ads

4. Wyklucz nazwę marki z kampanii Performance Max

Kampania Performance Max optymalizuje się pod kątem najwyższego prawdopodobieństwa konwersji. Dzięki temu przyciąga zapytania związane z Twoją marką – mają one wysoki potencjał konwersji i niskie CPC. Taki wynik zwiększa rozpoznawalność marki, ale jednocześnie utrudnia ocenę, czy faktycznie można pozyskać nowych klientów niezwiązanych z marką.

Rozwiązanie jest proste. Wystarczy wykluczyć swoją markę z kampanii Performance Max. Dzięki temu kampania zdobędzie przestrzeń do wyświetlania się na nazwy produktów, które faktycznie chcesz promować, a Ty zyskasz klarowny obraz skuteczności w segmencie niezwiązanym z brandem.

Wskazówka

Oddziel ruch związany z marką od ruchu niezwiązanego z marką. Pierwszy obejmuje zapytania zawierające nazwę Twojej marki (czyli kampanię brandową), natomiast drugi to wszystkie pozostałe wyszukiwania, które pokazują potencjał dotarcia do nowych klientów (ilustracja 3). Dzięki zarządzaniu nimi osobno możliwe jest uzyskanie przejrzystego obrazu skuteczności kampanii oraz racjonalna alokacja budżetu. To pozwala maksymalizować efektywność zarówno w segmencie brandowym, jak i w pozyskiwaniu nowych klientów.

Wykluczenie marki z kampanii Performance Max. Źródło: Google Ads

5. Ogranicz frazy, które nie generują konwersji

Listy wykluczających słów kluczowych w Google Ads to narzędzie, które pozwala kontrolować, przy jakich wyszukiwaniach Twoje reklamy nie będą się wyświetlały. Dzięki nim możesz skutecznie ograniczyć pokazywanie reklam na frazy, które nie generują wartościowych konwersji, a jedynie pochłaniają budżet.

Działanie list jest proste: tworzysz zestaw słów lub fraz, które chcesz wykluczyć. W przypadku gdy sprzedajesz produkty premium, takimi słowami będą np. „darmowy”, „tani” i „PDF”. Następnie należy przypisać tę listę do jednej lub wielu kampanii (ilustracja 4). Google Ads automatycznie filtruje wyszukiwania zawierające ustalone słowa, dzięki czemu Twoje reklamy nie pojawiają się przy niepożądanych zapytaniach. Nie chcesz, aby Twoja kampania wyświetlała się na zapytania typu „porady”, „tutoriale” czy „DIY”? Wiesz, co robić!

Wykluczenie słów kluczowych z kampanii Performance Max. Źródło: Google Ads

Sprawdzone sposoby na lepsze wyniki

Oczywiście może się okazać, iż Twoje dotychczasowe kampanie Performance Max przynoszą sprzedaż i generują całkiem zadowalający ROAS, choćby bez zastosowania powyższych wskazówek. To świetna baza, ale również w przypadku działań już odnoszących sukcesy istnieje pole do usprawnień. Zaskakująco niewielkie zmiany w ustawieniach, testowanie nowych konfiguracji czy wykluczanie nieoptymalnych fraz mogą znacząco zwiększyć skuteczność kampanii i jednocześnie obniżyć koszty. Dlatego warto poświęcić czas na analizę danych i eksperymentowanie z nowymi rozwiązaniami, które nie zawsze są oczywiste, a mogą przynieść Twojemu biznesowi realne korzyści.

Idź do oryginalnego materiału