Hotele, salony fryzjerskie, gabinety lekarskie, dentystyczne, kosmetologiczne czy medycyny estetycznej – to przykłady miejsc, gdzie warto zaaranżować przytulną poczekalnię dla klientów. Przede wszystkim buduje ona pozytywny, profesjonalny wizerunek usługodawcy. Dzięki niej ludzie z przyjemnością odwiedzają daną przestrzeń komercyjną i chętnie do niej wracają. Pozwala to także stworzyć wnętrze, gdzie można się zrelaksować oraz zredukować napięcie przed istotną wizytą. Jak jednak zaaranżować takie miejsce, aby spełniało swoje zadanie?
Podstawowe meble do poczekalni
Podstawą udanej aranżacji poczekalni są wygodne, trwałe oraz stylowe meble. jeżeli przestrzeń ta ma być komfortowa i przytulna, warto urządzić ją dokładnie tak, jak salon w domu. Zamiast szeregu pojedynczych krzeseł, które często kojarzą się z urzędowym charakterem wnętrza, zdecydowanie lepiej sprawdzi się w niej sofa narożnikowa. Tapicerowany mebel będzie prezentował się elegancko, jak również pozwoli stworzyć miejsce do siedzenia, gdzie każdy będzie czuł się dobrze.
Uzupełnieniem strefy dla klientów powinna być także praktyczna ława do poczekalni. Dzięki niej usługodawca może serwować wodę, kawę czy herbatę, jak również zostawić branżowy magazyn do czytania, aby umilić czas osobie czekającej. To miejsce, na którym klient swobodnie odłoży filiżankę, telefon, dokumenty czy torebkę, a w razie potrzeby spokojnie wypełni formularz otrzymany od pracownika firmy. Zainwestowanie w ławę jest świetnym sposobem, aby ugościć ludzi, zwłaszcza tych, którzy przybywają do lokalu wcześniej, przyjeżdżają z daleka albo po prostu muszą poczekać dłużej na swoją wizytę z powodu nieoczekiwanego opóźnienia.
Dodatki, które kreują nastrój
Na atmosferę odprężenia i bezpieczeństwa wpływ mają także ozdoby. Obrazy, dyplomy w ramkach, rośliny doniczkowe, poduszki, świece zapachowe, kwiaty, dyfuzory, a choćby całe stroiki – zdecydowanie sprawiają, iż dana przestrzeń staje się bardziej przyjazna. Należy jednak dostosować je adekwatnie do charakteru danego miejsca. W gabinetach medycznych najlepiej sprawdzają się minimalistyczne, spokojne dodatki, na przykład fotografie natury i rośliny zielone. Salony beauty, studia masażu, hotele itp. z kolei mogą pozwolić sobie na bardziej odważne rozwiązania.
Czego nie może zabraknąć w każdej poczekalni?
Poczekalnia powinna być estetycznie urządzona, ale przede wszystkim funkcjonalna, więc należy zadbać w niej o elementy przydatne na co dzień. Warto dla przykładu wyposażyć ją w wieszak na okrycia wierzchnie, stojak na parasole, kosz na śmieci, a choćby dystrybutor z wodą. Standardem jest także tworzenie strefy informacyjnej. Może być to tablica lub plakat z pełnym zakresem usług, cennikiem, merytorycznymi treściami czy informacjami ważnymi dla klienta. W przestrzeniach, do których często przybywają dorośli z dziećmi, przydatnym rozwiązaniem jest też kącik zabaw. Nie musi być on rozbudowany – wystarczy, iż w lokalu znajdą się kredki i kartki do rysowania, jakich użyć można na ławie w poczekalni.
Materiał partnera

2 godzin temu


