
– Mamy pozwolenie na budowę drugiego, północnego pasa ul. Wyszogrodzkiej na odcinku od Zielonego Jaru do Imielnicy – takie wieści przekazał z rana Andrzej Nowakowski, prezydent Płocka.
Wojewoda mazowiecki wydał tzw. ZRID, czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Doprecyzujmy… Wspomniany ZRID dotyczy odcinka leżącego między skrzyżowaniem ul. Wyszogrodzkiej z al. Armii Krajowej na Zielonym Jarze, a ul. Harcerską i liczy 1,3 km długości. Zezwala również na zbudowanie na skrzyżowaniu w Imielnicy ronda turbinowego, a także zjazdu z niego w kierunku Słupna. Przebudowany zostanie również 135-metrowy odcinek ul. Rogozińskiej i 100 metrów ul. Harcerskiej obok kościoła.
– Projekt zakłada, iż obok istniejącej drogi, po jej północnej stronie, powstanie dwupasmowa jezdnia, która połączy się z ul. Harcerską rondem turbinowym. Jar Rosicy zaś przetnie nasypem z przepustem. Obok niej natomiast zbudujemy chodnik i ścieżkę rowerową – opisuje prezydent Płocka w mediach społecznościowych.
To nie koniec planowanych zmian, ponieważ chodnik po południowej stronie istniejącej dziś drogi stanie się w przyszłości ciągiem pieszo-rowerowym.
Kiedy będzie gotowy pierwszy odcinek?
Przetarg będzie ogłoszony jeszcze w tym roku (i to on pokaże, ile przyjdzie za te prace zapłacić). Zgodnie z założeniami, jak dopowiada Artur Zieliński, zastępca prezydenta miasta ds. rozwoju i inwestycji, budowa potrwa do końca 2027 r.
A co z pozostałym fragmentem ulicy Wyszogrodzkiej?
Ratusz realizuje inwestycję w porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, co pozwoli na budowę tej drogi między Rosicą, a Imielnicą – to już teren gminy Słupno. Umowa z GDDKiA pozwala – po pierwsze – inwestować na terenie innego samorządu. A po drugie, GDDKiA będzie partycypowała w kosztach rozbudowy drogi na odcinku od Zielonego Jaru do Imielnicy. W zamian Płock będzie partycypować w kosztach budowy odcinka od Imielnicy do skrzyżowania z drogą na Mirosław, który przygotowuje GDDKiA.
Foto: UMP